Intervest Offices & Warehouses: Tussentijdse verklaring van de raad van bestuur over het derde kwartaal 2016

Uitwerking van de groeistrategie met stevige groei de komende 3 jaar, gestoeld op een heroriëntering in de kantorenportefeuille en een verdere uitbreiding in het logistiek vastgoed

Uitbreiding op het kantorenpark Intercity Business Park in Mechelen door de aankoop van een volledig verhuurd gebouw op Generaal de Wittelaan 11C van circa 8.300 m²

Officiële inhuldiging van Greenhouse Antwerp met 2e RE:flex, een compleet gerenoveerd kantoorgebouw met groene gevel, afgestemd op het nieuwe werken

Verhouding van 51% logistiek vastgoed en 49% kantoorgebouwen op 30 september 2016

Bezettingsgraad met 1% gestegen in de eerste negen maanden van 2016 naar 91% op 30 september 2016, zowel in het logistieke segment als in de kantorenportefeuille; 96% in de logistieke portefeuille, 86% voor de kantorenportefeuille

Verhuurtransacties voornamelijk in de logistieke portefeuille: 33% van de jaarlijkse nettohuurinkomsten van het logistieke segment zijn verlengd, uitgebreid of vernieuwd in de eerste negen maanden van 2016

Quasi stabiele reële waarde van de vastgoedportefeuille

Gemiddelde rentevoet van de financieringen voor de eerste negen maanden: 3,1% in 2016 (3,7% in 2015)

Schuldgraad: 46,5% op 30 september 2016 (48,2% op 31 december 2015)

Verwacht operationeel uitkeerbaar resultaat voor 2016 tussen € 1,70 en € 1,75 per aandeel met een minimum brutodividend van € 1,40 (dividenduitkerings­percentage: 80-82%)

Volledig persbericht:

Persbericht