OPENBAARMAKING IN OVEREENSTEMMING MET ARTIKEL 14 VAN DE BELGISCHE WET VAN 2 MEI 2007 BETREFFENDE DE OPENBAARMAKING VAN BELANGRIJKE DEELNEMINGEN (DE "TRANSPARANTIEWET")

GEREGLEMENTEERDE INFORMATIE GENT, België, 1 oktober 2013 - Ablynx [Euronext Brussels: ABLX] maakte vandaag bekend, in overeenstemming met artikel 14 van de Belgische wet van 2 mei 2007 betreffende de openbaarmaking van belangrijke deelnemingen in emittenten van wie aandelen zijn toegelaten tot verhandeling op een gereglementeerde markt (de "Transparantiewet"), dat zij een kennisgeving van deelneming heeft ontvangen van Gimv NV en Biotech Fonds Vlaanderen NV. De bovengenoemde aandeelhouders hebben meegedeeld dat ze de drempel van 5% hebben onderschreden en dat ze nu 2.208.702 Ablynx aandelen bezitten, wat een totaal van 4.53% vertegenwoordigd van de huidige 48.802.115 uitstaande aandelen van Ablynx. Gimv NV controleert Adviesbeheer Gimv Life Sciences NV en Adviesbeheer Gimv Life Sciences 2004 NV. Gimv NV (929.473 stemrechten), Adviesbeheer Gimv Life Sciences NV (0 stemrechten), Adviesbeheer Gimv Life Sciences 2004 NV (165.040 stemrechten) en Biotech Fonds Vlaanderen NV (1.114.189 stemrechten) handelen in onderling overleg. Het Vlaams Gewest is de ultieme aandeelhouder van Biotech Fonds Vlaanderen NV. De volledige versie van alle transparantiekennisgevingen is beschikbaar op de website van Ablynx onder de rubriek Investeerders. Over Ablynx Ablynx is een biofarmaceutische onderneming die zich toelegt op het onderzoek naar en de ontwikkeling van Nanobodies(®), een nieuwe klasse van therapeutische proteïnen, op basis van fragmenten van enkel-domeinantilichamen, voor diverse ernstige menselijke ziekten, met inbegrip van ontstekingen, hematologie, oncologie en ademhalingsziekten. Vandaag heeft de Vennootschap bij benadering 25 projecten in de productportefeuille en zes Nanobodies zijn in klinische ontwikkeling. Ablynx heeft lopende onderzoeksovereenkomsten en belangrijke samenwerkingsakkoorden met verscheidene grote farmaceutische bedrijven, waaronder AbbVie, Boehringer Ingelheim, Merck & Co, Merck Serono en Novartis. De Vennootschap heeft haar hoofdzetel in Gent, België. Voor meer informatie kunt u terecht op www.ablynx.com. Voor bijkomende informatie, gelieve contact op te nemen met Ablynx Dr Edwin Moses Voorzitter en Gedelegeerd Bestuurder t:   +32 (0)9 262 00 07 m: +44 (0)7771 954 193 /      +32 (0)473 39 50 68 e:  edwin.moses@ablynx.com Marieke Vermeersch Associate Director Investor Relations t:   +32 (0)9 262 00 82 m: +32 (0)479 49 06 03 e:  marieke.vermeersch@ablynx.com Volg ons op Twitter @AblynxABLX Ablynx media relaties: Consilium Strategic Communications Mary-Jane Elliott, Amber Bielecka, Lindsey Neville t:  +44 207 920 2345 e: ablynx@consilium-comms.com persbericht in pdf: http://hugin.info/137912/R/1732865/579846.pdf This announcement is distributed by Thomson Reuters on behalf of Thomson Reuters clients. The owner of this announcement warrants that: (i) the releases contained herein are protected by copyright and other applicable laws; and (ii) they are solely responsible for the content, accuracy and originality of the information contained therein. Source: Ablynx via Thomson Reuters ONE [HUG#1732865]