Solvay geselecteerd als lid van de Dow Jones Sustainability Index

Brussel, 16 september 2013 --- Solvay maakt maakt bekend dat het als lid is opgenomen in de duurzaamheidsindex die bekend staat als de European Dow Jones Sustainability Index (DJSI Europe). DJSI is de toonaangevende, niet-financiële mondiale index voor de efficiëntste ondernemingen op het gebied van sociale en leefmilieuverantwoordelijkheid. Elk jaar volgt DJSI Europe van nabij de prestaties van 2.500 bedrijven met 's werelds hoogste marktkapitalisatie, door middel van een vragenlijst gericht op een specifieke industriële sector. Enkel de 10% meest efficiënte bedrijven worden geselecteerd. Van de 86 chemische bedrijven die bij de beoordeling werden betrokken, zijn er 23 opgenomen in de diverse zonale indexen van de DJSI (Europa, Noord-Amerika en het Verre Oosten). Solvay maakt nu deel uit van de index voor de zone Europa. De DJSI waardeerde in Solvay vooral zijn prestaties voor wat betreft het leefmilieubeleid en managementsysteem, het productbeheer en innovatiebeleid. "Bij Solvay is duurzame ontwikkeling niet enkel een fundamentele verantwoordelijkheid maar ook een belangrijk onderdeel van onze visie en strategie. Voor ons betekent de opname in deze zeer selectieve index een duidelijke erkenning van onze betrokkenheid en inzet waarvoor alle medewerkers van de Groep dagelijks instaan. Dit verhoogt ook onze wil om hierin nog verdere vooruitgang te boeken", zei Jacques Khéliff, Solvay's Directeur Duurzame Ontwikkeling. Met duurzaamheid als kern van de groeistrategie heeft Solvay "Solvay Way" in het leven geroepen, een ambitieus beleid van duurzame ontwikkeling gekoppeld aan een instrument dat de vooruitgang meet. De vijf belangrijkste doelstellingen zijn: het aanbod van een veilige en gezonde werkomgeving; het realiseren van een steeds groter aandeel van de omzet op markten of in activiteiten die de toets van de duurzame ontwikkeling doorstaan; het onophoudelijk verbeteren van technieken, procedés en producten ter vermindering van hun effect op het leefmilieu; de beperking van de broeikasgassen, van het water- en energieverbruik en het behoud van natuurlijke hulpbronnen; de ontwikkeling en het in stand houden van een rijke, evenwichtige en open dialoog. "Solvay Way" beïnvloedt de manier waarop wij zaken doen. Solvay heeft ook de principes onderschreven van het Global Compact van de Verenigde Naties waarvoor het jaarlijks zeer nauwkeurig verslag uitbrengt. +------------------------------------------------------------------------------+ |De internationale chemiegroep SOLVAY staat de industrie bij in het zoeken en| |invoeren van almaar meer verantwoorde en waarde-scheppende oplossingen. De| |Groep is geëngageerd in duurzame ontwikkeling en richt zich op innovatie en| |operationele uitmuntendheid. Solvay levert aan gediversifieerde markten en| |haalt meer dan 90% van zijn omzet in activiteiten waar het tot de| |wereldtopdrie behoort. De groep met hoofdkwartier in Brussel telt ongeveer| |29.000 werknemers in 55 landen en haalde een netto-omzet van 12,4 miljard euro| |in 2012. Solvay nv (SOLB.BE) staat genoteerd op NYSE Euronext in Brussel en| |Parijs (Bloomberg: SOLB.BB - Reuters: SOLBt.BR). | +------------------------------------------------------------------------------+ Lamia Narcisse Caroline Jacobs Maria Alcon-Hidalgo Edward Mackay Media Relations Media Relations Investor Relations Investor Relations + 33 1 53 56 59 62 + 32 2 264 1530 + 32 2 264 1984 + 32 2 264 3687 Hier vindt u de volledige Nederlandstalige versie in PDF: http://hugin.info/133981/R/1729334/577746.pdf This announcement is distributed by Thomson Reuters on behalf of Thomson Reuters clients. The owner of this announcement warrants that: (i) the releases contained herein are protected by copyright and other applicable laws; and (ii) they are solely responsible for the content, accuracy and originality of the information contained therein. Source: Solvay S.A. via Thomson Reuters ONE [HUG#1729334]